My Blog List

Sunday, August 14, 2011

Drama Love,Nora xoxo

Cuma aq bru jew berkesempatan nk tingok citew nie semalam...hakhak..korang patut tonton crite nie ntok mengetahui samada cinta sejati itu masih wujud atau x kt muka bumi nie..
Ouh lupeww,..
citer ni mengisahkan Nora[yasmin hani] dan Shiela[yana samsudin].Mereka ke Italy untuk jalan2 makan angin kut. Tiba di Cortona,Nora dan kawannya di tinggalkan bas pelancong akibat terleka bermaen di ladang buah zaitun. So sudah menggelabah membayangkan macammane mereka nak balik, nasib mereka baek kerana berjumpa ngan Raul [will quah] mamat italy handsome yang cuti belajar di rumah mak nya di Cortona. Raul sudah ajak mereka berdua bermalam di rumah maknya sementara menunggu keesokan harinya for next tourist bus.
Dan disitulah bermulanya kesah percintaan Nora + Raul tue,..Nora terjatuh hati kat mamat Italy yang hensem tue..Raul mencintai Nora sepenuh hati and sanggup meninggalkan keluarga + negaranya mengikut Nora balek kat Malaysia.Kat Malaysia lak,Nora meminta izin darpda mamanya [Dian P.Ramlee] untuk berkahwin ngn Raul,tapi mamanya x kasi,.aicehh cian die,eh2 tapi nenek dy stuju Nora kahwin ngan Raul tue dgn syarat Nora kena ajar Raul tu fasal agama&budaya M'sia.
Lpas tu,pujuk punyalah merayu akhernya mama Nora pun setuju memandangkan Nora anak tunggalnya..Mareka kemudiannya berkahwin dan Nora sendiri sanggup berkorban meninggalkan pengajiannya di universiti untuk membuka restoran bersama Raul..


Raul n nora
Sayangnya,tak lama lepas mereka kahwen Nora meninggalDunia sbb ade leukemia..Adess cian kat Raul,.Nora pergi meninggalkan Raul dengan kenangan2 manisnya dengan Raul..Sejak kematian Nora,Raul berduka n hilang semangat ntok hidup kerana tiada lagi insan yang boleh berkongsi hidup dan berkongsi segala rasa suka duka dengannya.Terasa nyawanya turut melayang bersama sekeping hati yang walang.
Raul tingok pix Nora ntok hilngkan rasa rindu.
Beberapa ketika sebelum meninggal dunia,dan setelah menyedari dirinya semakin tenat,Nora menulis e-mail dan beberapa keping surat untuk menenangkan dan menghiburkan hati Raul setelah ketiadaannya nanti.Nora jga meminta bantuan Shiela,.Antaranya, Nora minta Shiela untuk bawak Raul register kelas bahasa melayu. Kat situ Raul hampir2 jatuh cinta sama cikgu bahasa-nya lakonan irma hasmie. Tapi tak jadi..



Raul n Shiela kat dlam kelas B.Melayu
Then Nora ada tulis surat,dan bagy pada Raul melalui Shiela dan suruh Raul bg pada mamanya (yang selama ini bermasam muka akibat tidak bersetuju dengan perkahwinan itu) dan meminta mamanya membaca depan Raul. Sedih sungguh isi suratnya.Kerana isi surat tu Raul dan mama Nora akrab.Dalam surat tu,Nora meminta mama melepaskannya dan menerima Raul sebagai ganti begitu juga Raul.Nora meminta Raul melepaskannya dengan tenang dan menerima mama,Shiela dan wan sebagai ganti.Then Raul ada bergaduh dengan Shiela akibat Shiela asyik mention Nora itu, Nora ini, and dia kelihatan tak sedih pun atas pemergian Nora. Rupanya Shiela sudah berjanji dengan Nora yang dia takkan sesekali menitiskan airmata dan bersedih depan Raul walaupun pada hakikatnya dia sedih teramat sangat akibat kawan baiknya sudah tiada.
Shiela suh Raul bagi surat tu kat mama Nora.

mereka same2 menanges sleps membaca surat dari Nora
E-mail seterusnya meminta Raul untuk pulang ke Tuscany menemui keluarganya.Time tu Raul tga gaduh ngn Shiela,.So, dy xdapat ckap kat Shiela yg dia akan balek ke Tuscany.Dy tggal pesanan suara kt Shiela.Maka pulanglah Raul ke tanah airnya.Shiela juga ke Tuscany tanpa pengetahuan Raul,.Sesampai shaja di Tuscany,Shiela muncul membawa surat terakhir dari Nora.Dalam surat tue Nora meminta Raul menerima cinta barunya.Lepas baca surat tu ,Raul terus mengejar Shiela yang baru seketika beredar,..Then there goes a new happy couple..

Cerita ini mulanya berlatar belakangkan Tuscany,Italy. Jalan cerita dan watak semuanya bagus,lagu lagu dalam cerita juga berkait rapat dengan scene scene yang sepatutnya.And fasal title citer ni sbenarnya Nora tulis "Love, Nora" pada ending setiap e-mail dan surat suratnya :D
Raul kat restoran sbg bos..
Shiela beredar setelah menyampaikan surat terakhir Nora pada Raul
Raul berusaha mencari Shiela.








No comments: